مدیر اماكن مذهبی سازمان اوقاف :

۱۰۰۰ امامزاده سراسر كشور میزبان جشن دهه ولایت

۱۰۰۰ امامزاده سراسر كشور میزبان جشن دهه ولایت به گزارش عطر حرم مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه ولایت همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرک سراسر کشور انجام می شود.



حجت الاسلام محمد نوروزپور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام عید غدیر خم، گفت: ویژه برنامه های دهه ولایت همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در بقاع متبرک سراسر کشور انجام می شود.
مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این ویژه برنامه ها با برگزاری جشن مولودی و مسابقات قرآنی، کتاب خوانی، فرهنگی و … در هزار بقعه که دارای صحن های غیر مسقف هستند، صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: یادآور می شود در شب عید سعید غدیر خم با همکاری نهادهای مختلف همچون بنیاد بین المللی غدیر و شهرداری شاهد برگزاری مراسم نورافشانی در بقاع متبرکه خواهیم بود.
حجت الاسلام نوروزپور در ادامه به تشریح دیگر برنامه های دهه ولایت پرداخت و اظهار داشت: راه اندازی کاروان های شادی با عنوان شمیم ولایت با حضور مداحان، قاریان و گروه های تواشیح از دیگر برنامه هایی است که از طرف آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور به مناسبت عید غدیر انجام می شود.
مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به برگزاری مراسم میلاد امام هادی (ع) اشاره و عنوان کرد: جشن میلاد امام هادی (ع) در بقاع متبرکه با قرائت زیارت جامعه کبیره همراه خواهد بود؛ این مراسم ۴ مردادماه انجام می شود.
وی استقبال از کاروان «در سایه سار ولایت» را از دیگر ویژه برنامه های بقاع متبرکه برشمرد و گفت: این کاروان که متشکل از خدام مقدس عتبه علوی است در قالب کاروان «در سایه سار ولایت» پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام علی (ع) را به آستان مقدس امامزادگان می برند.
حجت الاسلام نوروزپور افزود: همین طور از هیأت های مذهبی شاخص هر استان دعوت شده تا برنامه های خودشان را در صحن بقاع متبرکه برگزار کنند.
مدیر اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در آخر اشاره کرد: رزمایش سلامت، توزیع بسته های معیشتی تحت عنوان تبرکات علوی و خورانیدن روز غدیر از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در روزهای دهه ولایت خواهد بود. گفتنی است خورانیدن روز غدیر خم با پخت غذای گرم بیرون بر و توزیع آن در میان نیازمندان صورت خواهد گرفت.


منبع:

1400/05/02
12:07:01
5.0 / 5
677
تگهای خبر: اسلام , امام , امامزاده , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس