معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه:

تاریخچه 900 ساله وقف در لرستان

تاریخچه 900 ساله وقف در لرستان به گزارش عطر حرم لرستان معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان با تاکید بر لزوم افزایش وقف قرآنی در جامعه، اظهار نمود: پیشینه وقف در استان به ۹۰۰ سال قبل بر می گردد.


حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه وقف میراث پرارزش جامعه اسلامی است، بیان نمود: وقف سرمایه اجتماعی بشمار می رود که جامعه اسلامی از فواید آن برای پیشبرد اهداف استفاده می نماید.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان در حوزه قرآن نیازمند به وقف هستیم، افزود: در دیگر حوزه های اشتغال، کارآفرینی و علم هم می طلبد که واقفان ما ورود کنند اما آمار وقف قرآنی لرستان باید افزایش یابد.
عباس زاده ضمن اشاره به مرسوم شدن وقف مشارکتی در جامعه، اضافه کرد: با عنایت به شرایط کنونی و شیوع کرونا، وقف مشارکتی می تواند بعنوان یک الگو معرفی شود به صورتی که یک طایفه، یک عشیره، یک شهر و یا حتی یک استان یک موقوفه را برای نیت خاص وقف کنند.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان به پیشینه وقف در استان لرستان اشاره نمود و اضافه کرد: یک فرد ۹۰۰ سال پیش موقوفه ای را با نیت عزاداری سیدوسالار شهیدان وقف کرده است و امروز پس از ۹۰۰ سال هنوز ثواب آنرا می برد؛ وجه تمایز وقف با سایر خیرات در این است که وقف چشمه همیشه جاری است و واقف سال ها پس از مرگ هم از فیض آن بهره مند می شود.
وی با اشاره به اینکه پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مؤمنانه و مواسات، برنامه های مراکز افق اوقاف و امور خیریه با رویکرد اجتماعی برنامه ریزی شد، افزود: با شناسایی نیازمندان مجاور امامزادگان و بقاع متبرکه استان، ۱۰ هزار بسته معیشتی از جانب اوقاف لرستان میان آنان توزیع شد.
عباس زاده به طبخ و توزیع ۱۲۰ هزار بسته غذایی در شرایط کنونی کشور و شیوع کرونا اشاره نمود و افزود: بیشتر از شش هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است؛ همینطور توزیع لباس، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین محرومان در این ایام از دیگر فعالیتهای اوقاف لرستان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی در امامزادگان شاخص استان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود، اظهار داشت: در سایر امامزادگان تمام برنامه ها فرهنگی هم تعطیل نشده است و عمدتاً در بستر فضای مجازی در حال انجام می باشد.




منبع:

1399/09/23
22:52:28
5.0 / 5
1249
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس