آیت الله مظاهری:

حل مشكلات با وحدت و همدلی

حل مشكلات با وحدت و همدلی به گزارش عطر حرم رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: وحدت و همدلی در كنارِ اهتمام و فعّالیت مضاعف همراه با برنامه و تدبیر، می تواند مشكلات موجود را مرتفع سازد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار با محسن مهرعلیزاده- استاندار اصفهان با اشاره به موقعیّت ویژه‌ی فرهنگی و مذهبی استان اصفهان و شهرت مردم این استان به تدیّن و تقوا و هم با یادآوری انتخاب اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی، اداره‌ی این استان را متمایز خواند و اظهار نمود: اصفهان دارالمؤمنین است و مردم آن از حیث دیانت و فرهنگ، امتیازات خاصی دارند و از این جهت اداره‌ی این استان پهناور هم نیازمند عقلانیّت، تدبّر و سعه‌ی صدر است.

آیت الله مظاهری با بیان بعضی از مطالبات مردم استان اصفهان، این مطالبات را به حق و تلاش برای برآوردن این خواسته ها را ضروری برشمرد و اظهار داشت: یكی از معضلات اساسی استان اصفهان، مسئله‌ی آب از یك سو و آلودگی هوا از جانب دیگر است و علی رغم توجّهات و زحمات چند سال قبل در این زمینه، همچنان مردم شریف استان اصفهان، از وضعیّت آب و هوا رنج می برند و حلّ این مشكل نیازمند اتخاذ تدابیر اساسی و همفكری و همراهی همه‌ی دستگاه های مسئول است.

رییس حوزه علمیه اصفهان از مشكل اشتغال به عنوان یكی دیگر از مسائل مهم در اصفهان نام برد و خاطرنشان كرد: طبق آمارهای رسمی، معضل بیكاری در استان اصفهان قابل توجه است و تعداد بیكاران این استان، با سطح فرهنگ و تمدن آن، سازگاری ندارد.

وی، یكی از عوامل مهم بیكاری جوانان را مشكلات اقتصادی واحدهای صنعتی دانست و اضافه كرد: خیلی از كارخانه های استان اصفهان در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل قرار دارند و این مسئله، علاوه بر اینكه به معضلات اقتصادی كشور می افزاید، منجر به بیكاری جوانان شده كه پیامدهای ناگوار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

آیت الله مظاهری به مشكلات كشاورزی در استان اصفهان اشاره و تاكید كرد: متأسّفانه با وجود موانعی كه برای آب رسانی، خصوصاً در مناطق شرقی استان رخ داده، اكنون كشاورزی این استان با مشكلات فراوانی مواجه است و بعضی از كشاورزان زحمت كش، اجباراً بیكار و خانه نشین شده اند.

رییس حوزه علمیه اصفهان، با تاكید بر اهمیّت و ضرورت حفظ یكپارچگی و اتّحاد كلمه در میان همه‌ی اقشار و گروه های مختلف، تصریح كرد: وحدت و همدلی در كنارِ اهتمام و فعّالیت مضاعف همراه با برنامه و تدبیر، می تواند مشكلات موجود را مرتفع سازد.

آیت الله مظاهری از زحمات و خدمات زرگرپور، استاندار سابق اصفهان قدردانی كرد و اضافه كرد: آقای زرگرپور، در چهار سال گذشته، علاوه بر اینكه در جهت حلّ معضلات استان اصفهان، خصوصاً معضل آب و هوا زحمات فراوانی متحمل شدند و گام های مؤثری برداشتند، با درایت و تدبیر، آرامش استان اصفهان را حفظ و مدیریت كردند و مانع بروز هرگونه تنش و بحران شدند.




 

1396/08/13
19:10:14
5.0 / 5
4606
تگهای خبر: حوزه علمیه , اسلام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس