نماینده بعثه رهبری در عراق:

مشكلات مالی و تهدیدات جانی از تعداد زائران اربعین كم نمی كند

مشكلات مالی و تهدیدات جانی از تعداد زائران اربعین كم نمی كند عطر حرم: نماینده بعثه رهبری در عراق اظهار داشت: عشق به امام حسین ضد السلام به میزانی زیاد است كه نه فقط مشكل مالی بلكه تهدیدهای جانی هم نمی تواند جمعیت زائران اربعین را كم كند.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی در حاشیه بازدید از موكب آستان مقدس كریمه اهل بیت(س) در راه نجف به كربلا با اشاره به اینكه هیچ لشكری همانند زائران اربعین حسینی صف كشی نمی كند، اظهار نمود: اتحاد و انسجام مهم ترین موضوعی است كه باید مورد توجه قرار گیرد چراكه دشمن بسیار به دنبال تولید اختلاف میان ایرانیان و عراقی هاست و تابحال نتوانسته به این هدف خود برسد.

وی افزود: هر چند دشمنان به دنبال ضربه زدن به امنیت اربعین هستند اما در كل سال افراد بسیاری تلاش می كنند تا حماسه اربعین حسینی رقم زده شود و با وجود تهدیدها امنیت امسال نسبت به سال قبل بهتر است.

نماینده بعثه رهبری در عراق با اشاره به اینكه اعتاب مقدس میزبان اصلی حركت اربعین حسینی هستند، اظهار داشت: عتبات مورد اعتماد مردم هستند و جدای از اربعین نیستند به همین علت نقش اساسی در پیوندزدن عاشورا با مهدویت دارند و رسالت آن ها در این راستا بسیار خطیر و عظیم است.

وی افزود: خدمت در اربعین جدای از خدمت به زائر نیست به همین علت خادمان عتبات در جریان اربعین حسینی میزبان واقعی برای تغذیه معنوی و بصیرتی زائران هستند.

وی از نوسانات نرخ ارز یاد كرد و اظهار داشت: در روزهای عاشورا و محرم امسال این مورد عنوان شد كه بعضی از اقشار كم درآمد جامعه به دلیل مشكلات مالی به برپایی مراسم های عزاداری اقدام نمی كنند اما در محرم مشاهده كردیم كه عزاداری ها پررنگ تر از سال قبل شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی خاطرنشان كرد: عشق به امام حسین ضد السلام به میزانی زیاد است كه نه فقط مشكل مالی بلكه تهدیدهای جانی هم نمی تواند جمعیت زائران اربعین را كم كند و همانطور كه امام صادق ضد السلام تاكید داشتند، زیارت امام حسین ضد السلام با سختی بیشتر ثواب بیشتری هم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینكه آمار ثبت نامی های امسال سامانه سماح نسبت به سال قبل افزایش داشته است، عنوان كرد: روند ثبت نام همچنان ادامه دارد و امیدواریم جمعیت زائران ایرانی امسال نسبت به سال قبل افزایش چشم گیری داشته باشد.




1397/08/01
21:41:39
5.0 / 5
5338
تگهای خبر: اربعین , اسلام , امام , عاشورا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس