با حضور نمایندگان دستگاه های فرهنگی كشور؛

نشست هماهنگی كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر انجام شد

نشست هماهنگی كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر انجام شد عطر حرم: نشست هماهنگی كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال 1398 با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد.


به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، نشست هماهنگی كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سال ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان نهادهای فرهنگی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد. سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جلسه عنوان كرد: با عنایت به تاكید مقام معظم رهبری بر محور مقاومت، لازم است كه در كارگروه محتوایی كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید سعید فطر به این مسئله دقت نماییم. كودكان و نوجوانان نیز با خواندن سرود و تواشیح جلوی درهای مصلی می توانند به نمازگزاران خوشامدگویی كنند و در سال قبل نیز این كار به شكل مطلوبی انجام شد. وی افزود: گل آرایی درهای مصلی و فضاسازی با بنر و بیلبورد، استقرار ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف مصلی، برگزاری كارگاه های هنری با توجه ویژه به كودكان و نوجوانان و… فعالیت های دیگر ما در نماز عید فطر خواهد بود. تلاشمان این است كه در نماز عید فطر بتوانیم پذیرای حضور گسترده مردم باشیم و با این مانور بزرگ، پیامی به جهان صادر نماییم. دشمنان ما امروز فهمیده اند كه راهی جز كوتاه آمدن ندارند و نمی توانند بر مردم پیروز شوند. حجت الاسلام علی خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری سخنران دیگر نشست بود كه با گرامی داشت شب های قدر بیان كرد: در نماز عید سعید فطر، یك بخش از كار سخت افزاری است كه برخی از معاونت های شهرداری تهران درگیر آن هستند و عملكرد بسیار خوبی هم دارند. در بخش فرهنگی نیز سازمان فرهنگی هنری همیشه در برنامه های سنگین پیش قدم است. وی افزود: نهادهای مختلف باید با هم هماهنگ باشند و با درست انجام دادن وظایف در كنار هم، به نتیجه می رسیم. كار مهم و دشواری كه داریم، همان كار نرم افزاری است. اینكه انگیزه الهی ایجاد نماییم و كاری نماییم كه مردم در راه بندگی باشند بسیار اهمیت دارد. كار فرهنگی، روح برنامه هایی مانند نماز عید سعید فطر است. در بخش محتوا باید مردم را به سمت امیدواری ببریم. باید به نعمت ولایت آگاه باشیم و قدر آنرا بدانیم. امروز جمهوری اسلامی ایران از قدرت نظامی و منطقه ای ویژه ای برخوردار می باشد و این در دنیا یك عزت است. در كارهای فرهنگی باید روی این نعمت ها تمركز نماییم. مردم ما مردم نمونه ای هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری، حجت های ما هستند. حجت الاسلام علی خلفی درانتها عنوان كرد: امام، انقلاب اسلامی و شهدا همچون محورهایی هستند كه در نماز عید فطر باید به آنها پرداخته شود. شهدا مانند ستارگانی هستند كه راه را روشن می كنند، باید این ستارگان را به جوانان بشناسانیم. باید به درستی بر محتوا نظارت نماییم و لازم است گروهی برای این كار تعیین شوند تا تبلیغات فرهنگی در یك راستا باشد. در فضای مجازی نیز باید رصد كافی صورت گیرد تا شبهات احتمالی برطرف شود و برای تبلیغات فرهنگی هم بستر مناسبی است. سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و دبیر كمیته فرهنگی و تبلیغات نماز عید فطر سخنران دیگر نشست بود كه به شرح برنامه های پیش بینی شده پرداخت و اظهار داشت: برای نماز عید فطر امسال، نقاط قوت و ضعف سال قبل را بررسی كردیم تا با تاكید بر تجربه آن، امسال عملكرد بهتری داشته باشیم. توجه به كودكان بعنوان عنصر اصلی و آماده سازی محصولات فرهنگی ویژه آنان در برنامه قرار دارد. توزیع گل در هنگام خروج نمازگزاران از مصلی، اجرای گروه سرود دانش آموزی با لباس های متحدالشكل، ارسال پیامك به شهروندان و حركت كاروان گل در شهر تهران به مناسبت عید فطر از دیگر برنامه های پیش بینی شده است. وی ادامه داد: همین طور باید بنرهای بزرگ دعای قنوت نماز عید فطر در محل نماز نصب شود تا نیاز به دعا در قطع كوچك كمتر شود. چهار نگارگذر برای نمایش عكس خواهیم داشت كه در بخش های مختلف مصلی جانمایی می شود. اهدای هدایایی به سفرای خارجی حاضر در نماز عید فطر، پخش تیزرهای یك دقیقه ای در فضای مجازی و استقرار سه سایه بان فرهنگی در ورودی های گوناگون مصلی تدارك دیده شده است. معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اشاره كرد: ۱۲ نقطه برای پذیرایی از نمازگزاران درانتها نماز طراحی شده كه برای هماهنگی بیشتر، شهرداری منطقه ۷ متولی این ایستگاه ها خواهد بود و بسیج شهرداری تهران در توزیع همكاری خواهدنمود. استقرار تعدادی گلاب پاش با هیبتی خاص در راه حركت نمازگزاران به همت مؤسسه هاتف شهر و توزیع ۶ هزار محصول فرهنگی با همكاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز پیش بینی شده است. سعید اوحدی رئیس و تعدادی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام علی خلفی نماینده دفتر مقام معظم رهبری، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، اصغر عطایی مدیر كل امور خدمات شهری شهرداری تهران و نمایندگانی از مصلای امام خمینی (ره)، شهرداری منطقه ۶، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، حوزه هنری، مركز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) و مدیران دستگاه های فرهنگی كشور از حاضران در این جلسه بودند.


منبع:

1398/03/12
15:51:45
5.0 / 5
3978
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس