رئیس مركز تحقیقات و مطالعات استراتژیك مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) :

حضرت علی اصغر(ع) را نباید در جغرافیای شیعه محدود كرد

حضرت علی اصغر(ع) را نباید در جغرافیای شیعه محدود كرد عطر حرم: رئیس مركز تحقیقات و مطالعات استراتژیك مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اظهار داشت: حضرت علی اصغر(ع) را نباید در جغرافیای شیعه محدود كرد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، صادق رمضانی، در نشست مسئولین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) كه در تالار قدس كتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان كرد: مجمع جهانی با طرح جهانی افتتاح شد تا ابعاد جهانی این حضور را مطرح كند. آنچه كه در سال های گذشته تا كنون اجرا شد از روضه ها تا مراسم های مختلف پیرامون حضرت علی اصغر چه در ایران و چه در كشورهای مختلف بخش بسیار اندكی از آن چیزی است كه مورد توجه مجمع جهانی است و برای آن تبیین و تعریف شده است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست برای مسئولین ستادها در كشورهای مختلف این است كه باید به این مفهوم جهانی توجه داشته باشیم، نباید حضرت علی اصغر را در محدوده یك كشور و مذهب تصغیر نماییم. همه شما در این راه به صورت داوطلبانه و عاشقانه حضور داشته اید و باید به صورت سازمان یافته این مساله را پیگیری كنید.

رئیس مركز تحقیقات و مطالعات استراتژیك مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اشاره كرد: حداقل اقداماتی كه تا كنون طی چندساله صورت گرفته است سبب توجه دشمنان اسلام و توجه دشمنان شیعه و توجه صهیونیسم جهانی به صورت خاص شده است. سبب شده كه سیستم های جهانی كه به دنبال تقابل با اسلام باشند، مراكز خودرا فعال كنند و در این زمینه همایش جهانی حضرت علی اصغر را به صفر كاهش دهند. پس امسال و سال های آینده این همایش ها و این حضور مردمی را باید با قوت و انسجام بیشتری دنبال نماییم و فراموش نكنیم كه علی اصغر(ع) نماد مقاومت و وحدت اسلامی است.

رمضانی با اشاره به اینكه آنچه كه بعنوان نیرو در خط مقاومت شاهدش هستیم همه از بركات كربلا و شهدا است، اظهار داشت: سهم حضرت علی اصغر بدون شك فراوان است و شما بعنوان خادمین سهم بسیار بزرگی در این پیروزی مقاومت داشته اید. سفارش ما به این همایش و مسئولین، این است كه این نكته را توجه داشته باشند كه كمیت در مراسم بسیار مهم می باشد اما باید به كیفیت برنامه ها هم اضافه شود، پس چند پیشنهاد را برمبنای مكتب كربلا ارائه می نماییم و امیدوارم بعد جهانی را بیشتر نماییم و این سفارش ها را خصوصاً به برادران و خواهران جوان و مسلط به زبان می كنم كه بتوانیم با ستاد راهبردی مجمع جهانی علی اصغر تاثیرگذاری خودمان را عمق ببخشیم.

وی ادامه داد: این مكتب، مكتب نسل های منتظرالمهدی است و پس باید در این عرصه به این نكته دقت كنیم كه جهان پیرامونی ما خصوصا جهان عرب به این نتیجه رسیده اند كه حلقه مفقوده آنها تربیت انسان هایی است كه آینده را می سازند و در مقابل، اسلام موفق شده كه با ارائه الگویی همچون حضرت علی اصغر مبانی تربیت انسان خداجو و خداباور را تبیین كند.

رئیس مركز تحقیقات و مطالعات استراتژیك مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع ) با اشاره به اینكه باید به این نكته در روضه ها، سخنرانی ها و غیره دقت كنیم و ابعاد مختلف را تبین كنند تا بتوانند تاثیر بگذارند افزود: این خاندان خاندانی نیست كه در محدوده شیعیان تعریف شده باشند، پس ما یك ماموریت بزرگ جهانی داریم كه باید به آن بپردازیم. ما مكلفیم این الگو را در چارچوب های بین المللی ارائه نماییم. پیشنهاد می نماییم، جشنواره جهانی فیلم مستند كودك شیرخواره را داشته باشیم كه دبیرخانه آن در سال اول مسكو باشد و بعد از آن، پاكستان، هند، تونس، مصر، لبنان، كانادا، آمریكا، فرانسه، نروژ و كشورهای دیگری كه جزو برنامه ریزی های ما هستند بتوانند این جشنواره فیلم مستند كودك شیرخواره را برگزار كنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد بعدی ما این است با عنایت به اینكه رسانه ها بسیار موثر هستند، خصوصا در عرصه های فرهنگی و هنری، جشنواره بین المللی تئاتر حضرت علی اصغر را شروع كنند و دبیرخانه فعال شود و ما باید برای معرفی این شخصیت كربلایی كه با اهداف مشخصی توسط امام حسین(ع) به این سرزمین دعوت شده است گام های بلندی را برداریم.

رمضانی اشاره كرد: با عنایت به مشكلاتی كه در جامعه ما از منظر اخلاقی، تربیت خانوادگی و غیره شاهدش هستیم، ما هیاتی ها هم یك رسالتی داریم، تشكیل ستادهای حل اختلاف حسینی یكی از كارهای خوبی است كه می تواند در هر منطقه ای شكل گیرد و نقش خودرا در مسائلی كه گرفتارش هستیم ایفا كند.





منبع:

1398/04/15
18:40:57
5.0 / 5
5761
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس