برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به گزارش عطر حرم رئیس ستاد اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن با اشاره به اینكه این آزمون امسال در چهار رشته برگزار می شود، اظهار داشت: آزمون سراسری امسال در رشته های حفظ، مفاهیم قرآن، معارف خاندان (ع) و انس با قرآن برگزار می گردد كه زمان نام نویسی آن از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی روز سه شنبه (هفتم آذرماه) در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كه در معاونت قرآن و عترت برگزار شد، با اشاره به اینكه قرآن برای زندگی است و زندگی بدون وحدت و همدلی امكان پذیر نیست، اظهار نمود: متأسفانه گاهی برنامه های مختلف در جامعه كه به نام قرآن برگزار می شد باعث از بین رفتن زحمات و تولید مشكلاتی در میان دستگاه ها و نهادها می شد. از ابتدای انقلاب همزمان با رشد حفظ قرآن آشنایی با مفاهیم و قرائت كلام وحی هم بوجود آمده است و برخی با اهداف دنیوی در صد خنثی سازی این اقدامات بودند اما دلسوزان نظام تلاش كردند تا رویه واحدی در زمینه تحكیم امور قرآنی تولید شود.

وی تصریح كرد: یكی از اقدامات خوبی كه در سال های گذشته با عنایت مقام معظم رهبری انجام شد، حذف موازی كاری ها در عرصه قرآن بود كه آقای حشتمی در این زمینه تلاش های بسیاری داشت. در این مدت سه فعالیت پرارزش صورت گرفت كه یكی ادغام اتحادیه های قرآنی بود، دیگری تولید مركز هیأت رسیدگی به امور موسسات قرآنی و سوم هم ادغام آزمون های قرآنی است كه در این باره جلسات متعددی برگزار و نتایج خوبی حاصل شد.

خسروی ادامه داد: آزمون قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف در یك زمان و همسو برگزار می گردد. ما به جهت اینكه این آزمون دچار مشكل نشود، شورای سیاست گذاری متشكل از معاونت قرآن و عترت ارشاد، مركز امور قرآنی اوقاف، اداره كل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش و همینطور اتحادیه های موسسات قرآنی تشكیل داده ایم.

وی خاطرنشان كرد: مخاطبان امسال چهار گروه هستند كه عبارتند از: موسسات قرآنی، مراكز قرآنی بقاع متبركه، دانش آموزان و مخاطبان آزاد كه در هر رده سنی می توانند نام نویسی كنند. ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. كارت ورود به جلسه داوطلبان هم از اول بهمن تا نهم اسفندماه صادر می گردد.

خسروی تاكید كرد: آزمون كتبی تمام رشته ها پنج شنبه ۱۰ اسفندماه برگزار می گردد و نتیجه آن ۱۱ اسفندماه اعلام خواهد شد. همینطور آزمون الكترونیكی درك معنا و تدبر در قرآن ۱۲ اسفند از ساعت ۸ بامداد تا ۲۰ برگزار می گردد. آزمون شفاهی ویژه دانش آموزان و بزرگسالان هم از ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه برگزار می گردد.

وی ادامه داد: ما هر سال از برگزیدگان آزمون تجلیل می كنیم كه امسال این مراسم تجلیل همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن یعنی اردیبهشت سال ۹۷برگزار می گردد و به حدود ۳۰۰۰ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا می گردد. آزمون سراسری امسال در چهار رشته حفظ شامل ۱۵ زیرمجموعه ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف خاندان (ع) شامل صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، خطبه فدكیه و انس با قرآن برگزار می گردد كه در مجموع ۲۴ زیرشاخه را شامل می گردد.



 

1396/09/07
23:07:00
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: اسلام , قرآن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس