چهل سالگی دفاع مقدس ،

مرجع تقلید شیعیان: همگان مسئول حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس هستند

مرجع تقلید شیعیان: همگان مسئول حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس هستند قم آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی به آیین بهره برداری باغ موزه دفاع مقدس در قم اظهار داشت: امروز همگان نسبت به حفظ و حراست این دفاع مقدس مسئول هستیم و حفظ آرمان شهدا و نگهداری از انقلاب امری واجب و لازم است


آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی به مراسم افتتاحیه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که قبل از ظهر امروز برگزار شد، تصریح کرد: با سلام و تحیت به آن مجمع محترم و تکریم همه خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که مقارن شدن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ضد السلام.
وی ادامه داد: بی گمان کسانی که حماسه دفاع مقدس را خلق کردند اقتدا به آن امام عزیز کردند و در نهان شان این گونه سخن می گفتند که ای حسین عزیز اینک که از پیوستن به اصحاب عاشورائی تو بازمانده ایم و توفیق یاری شما را نداشته ایم و از ما فیض شهادت در رکابت در سرزمین کربلا سلب شد.
مرجع تقلید شیعیان بیان نمود: حرارت عشق و محبت آن چنان جان ما را در برگرفت و روحمان را آزاد ساخت که به فرمان نایب الامام سراسیمه به سرزمین های دفاع از دین جدّت حرکت کرده و با شعار «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزا عظیما» عرض ارادت خویش را اعلام داشته و نشان دادن که تعلیم یافتگان خمینی کبیر عاشقانه مکتب حسینی او را حافظ خواهند بود.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: شعله آتش جنگ تحمیلی عراق به مملکت ایران زبانه کشید که همه قدرت های استکباری به پشتیبانی از عراق برخاستند.
آیت الله نوری همدانی افزود: این جنگ همان گونه که حضرت امام خمینی رضوان الله ضد فرمودند از الطاف خفیه‌ی خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد و به دشمنان اسلام فهماند که این انقلاب ریشه در اعماق دل های مردم مسلمان ایران دارد و این دلاور مردان با فداکاری و دادن جان عزیز و خون های گرم و رنگین خود آنرا حفظ می کنند و در عرصه‌ی جهانی این مطلب را به ثبوت می رسانند که این انقلاب با آرمان های دینی و الهی که دارد برای آنها از جان عزیزتر است.
وی ادامه داد: بعلاوه این جنگ هشت ساله چهره ها را شناساند و سنگ محکی بود که گفتار پرارزش خداوند را که فرمود: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّیٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ»؛ شما را امتحان می نماییم تا مجاهدان و صبرپیشگان از دیگران معلوم شد، متجلی ساخت.
مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: امروز این انقلاب استکبارستیز ثمره همان مجاهدان است که با رهبری حکیمانه رهبری معظم انقلاب در حال درنوردیدن قله های افتخار از نظر نظامی و جهادی است و بر همگان لازم است از ارزش های دفاع مقدس حفظ و حراست کنند و آثار پرارزش آن دوران در مقابل دید همگان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد و همه بدانند چه جان فشانی های شده است و چه انگیزه ای در خلق این حماسه بوده است.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: معرفی آثار شهدا و دفاع مقدس عملی بسیار مهم می باشد که باید در تمام شهرها و روستاها برود. امروز همگان نسبت به حفظ و حراست این دفاع مقدس مسئول هستیم و حفظ آرمان شهدا و نگهداری از انقلاب امری واجب و لازم است؛ در انتها لازم می دانم از همه عزیزان تشکر و قدردانی کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.



1399/07/03
12:31:39
5.0 / 5
1756
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , حوزه علمیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس