مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی اعلام كرد:

گردآوری ۴۵۰۰ اثر از دانشمندان و عالمان جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی

گردآوری ۴۵۰۰ اثر از دانشمندان و عالمان جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی به گزارش عطر حرم قم مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از گردآوری ۴۵۰۰ اثر از دانشمندان و عالمان جهان اسلام توسط آستان قدس رضوی اطلاع داد.


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرویان حسینی، ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت رونمایی از آثار سید مرتضی علم الهدی در کنگره بین المللی این عالم برجسته در قم با حضور تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات دارالحدیث این شهر برگزار شد، اظهار نمود: چاپ۶۰ اثر و برگزاری ۴۰ نشست، ثمره همکاری بنیاد پژوهش های اسلامی و موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث است که تقدیم به نخبگان، محققان و اندیشمندان شده است.
وی اظهار داشت: سید مرتضی ملقب به شریف مرتضی و علم الهدی از دانشمندان علمی قرن پنجم و چهارم تشیع است؛ وی هم دوره دانشمندانی هم چون شیخ مفید و شیخ طوسی است.
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سید مرتضی علم الهدی در آثار خود دارای نوآوری بود و در تقارب بین مذاهب نقش مهمی داشت، ابراز کرد: سید مرتضی دارای شخصیت بسیار برجسته ای است و در زمینه های فقه، حدیث، تاریخ و همینطور تفسیر و ادب اسلامی دارای نوآوری است؛ آثار وی کم نظیر بوده و در عقلانیت دینی در تقریب بین مذاهب هم نقش مهمی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری برای تبیین شخصیت این عالم برجسته ضمن سفارش به معرفی هرچه بهتر آثار این عالم بزرگ بر تحلیل شخصیت علمی و اندیشه های ایشان تاکید داشتند، بنابراین ۴۰ اثر از آثار برجسته این دانشمند مورد تحقیق و بازشناسی قرار گرفته است که با درخواست دارالحدیث، آستان قدس رضوی هم در این حوزه همکاری کرده و در حال بازخوانی و بررسی نهایی آثار این دانشمند و همینطور بررسی اشکالات فنی و اعرابی این آثار است.
حجت الاسلام مرویان حسینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دستاوردهای مهم این آستان مقدس در گردآوری تألیفات و آثار مهم این عالم برجسته جهان اسلام و تشیع اظهار داشت: آستان قدس رضوی در زمینه گردآوری و معرفی آثار مهم عالمان و دانشمندان قدم های مهم و ارزشمندی برداشته و در این حوزه طی ۳۵ سال گذشته، بیشتر از ۴ هزار و ۵۰۰ اثر را از عالمان برجسته تولید و در اختیار محققان و پژوهشگران قرار داده است.
ایشان در ادامه این آثار را بعنوان مهم ترین آثار تمدنی زیرساخت فرهنگی جهان اسلامی معرفی نمود و اظهار داشت: طبق تاکید مقام معظم رهبری که باید دانشمندان و علمای ما در آثار خود به تمدن سازی در گام دوم انقلاب توجه داشته باشند، این آثار هم می تواند در تمدن سازی نقش مهمی داشته باشد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پژوهش و تحقیق درباره آثار هرکدام از دانشمندان بزرگ اسلام که نقش مهمی در معرفی اندیشه های اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) دارند، کاری دشوار و طولانی و هزینه بر است اما خوشبختانه آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهشهای اسلامی این آستان مقدس در این حوزه گام های مهمی را برداشته است.
به قول مرویان حسینی در اوایل سال ۱۴۰۰ از آثار شوشتری و حسین هندی رونمایی خواهد شد.
گفتنی است؛ آثار برجسته سید مرتضی علم الهدی بعنوان کتاب سال جمهوری اسلامی و کتاب سال حوزه انتخاب شده است.



1399/12/06
14:05:01
0.0 / 5
1199
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , دانش , دین
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس