افتتاحیه سی وهفتمین دوره مسابقات قرآن كریم،

خاموشی: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است

خاموشی: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: همانگونه که قرآن برای هدایت نازل شده است پیامبر اعظم (ص) نیز از مقام بالا فرود آمد تا قلب های آماده هدایت نور خودرا متجلی سازد و تمام انسان ها زبان جهان شمول اسلام را دریابند.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی عصر امروز شنبه (۱۶ اسفند ماه) در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم اضافه کرد: خداوند از سویی قرآن را ذکر می داند و از طرفی دیگر پیامبر (ص) در بردارنده این ذکر است. ذکر خداوند در پیامبر (ص) تجلی یافته است و آن حضرت با ذکر و سجود و اخلاقش یادآور قرآن است.
خاموشی افزود: در روایات آمده که مقصود از ذکر پیامبر (ص) است. امام صادق (ع) می فرمایند: «پیامبر (ص) انسان را به مسیر اصلی تاریخ و اصل آفرینش برمی گرداند». پیامبر، ذکر، حامی و حامل قرآن از طرف خداوند است و قوانین را به بشر در انتظار سعادت ابلاغ کرده است و بر طبق این کتاب مبین، بین امت اسلامی قضاوت و حکومت کرده است.
وی ادامه داد: قرآن نسخه شفابخش برای انسان در طول حیات بشریت است و خداوند انسان ها را به خاطر بی توجهی به تفکر و تعقل مواخذه می کند و پیامبر(ص) در قیامت به این امر شکایت دارد. هدف از تلاوت قرآن، فهم و تدبر در قرآن است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: پیامبر نیز برای مردم آمده است و از میان مردم مبعوث شده است چونکه قرآن برای انسان و برای رساندن این پیام به بشریت آمده است. پیامبر منبع نور است و با نور خویش، انسان را به سمت رحمت هدایت می کند.



1399/12/19
14:56:17
0.0 / 5
1048
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , پیامبر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس