در برنامه چراغ شبكه پنج سیما مطرح شد؛
رسانه ها القا می کنند که زن برای بی بند و باری آفریده شده است
به گزارش عطر حرم حجاب علاوه بر نتایج فردی، آثار خانوادگی و اجتماعی هم دارد وقتی فردی با پوشش عفیفانه و درست در اجتماع حاضر می شود در واقع به شکلی دارد به زندگی زناشویی دیگران هم احترام می گذارد.
به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، برنامه «چراغ» شبکه ۵ در هفته جاری میزبان «سید اسماء حسینی» کارشناس ارشد رشته ی فیزیک، نویسنده و فعال رسانه ای مقیم کانادا، بود.
حسینی ضمن اشاره به لزوم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما پیشگیرانه است. در حالیکه در غرب پیشگیری نمی کنند بلکه راهکارهای درمانی در پیش رو دارند. برای مثال سقط جنین را قانونی می کنند ولی در ایران از ابتدا به زنان و مردان سفارش می شود که وارد روابط خارج از چارچوب خانواده و بی بند و بار نشوند. در اوایل انتشار کرونا هم در کشور ما بر خلاف کشورهای دیگر بسیاری از مردم به صورت خودجوش وارد میدان شدند؛ ماسک دوختند و یا کمک های بیشمار مردمی انجام شد ولی در کانادا این طور نبود و حتی به فروشگاه ها حمله می کردند و دستمال توالت و … تهیه می کردند طوری که مدتی نایاب شده بود. یا در کانادا سفارش می شود که پس از خوردن مشروبات الکی رانندگی نکنید با این وجود رعایت نمی گردد و خیلی از آمار تصادفات ناشی از همین علت است در صورتیکه در دین اسلام گفته شده که اصلاً نباید سمت مشروبات حرام رفت. با مقایسه مصادیقی از این دست در کشورمان با کانادا میتوان گفت قوانین درمانی آنجا در مقایسه با راهکارهای پیشگیرانه کشورمان واقعاً فلج است و به نتیجه ای نمی رسد.
کرونا؛ نمایش حقیقت خودخواهی غربی ها و انسان دوستی دین داران
وی تصریح کرد: خاطرم هست اوایل کرونا که مرگ و میر خصوصاً در چین بسیار بود بعضی از دانش آموزانم می گفتند: «خوب است که مرگ و میر زیاد شده، چون این طوری جمعیت جهان خصوصاً چینی ها کم می شود و کارخانه های چینی هم کم کم ورشکست می شوند». این اوج خودخواهی یک عده با این سطح از تفکر هست. یا درصد خشونتها بین آنها بسیار بالا است. در حالیکه در ایران کارهای بزرگ جهادی و خودجوش انجام شد که این برخواسته از تربیت دینی و پایه های اعتقادی و دینی ماست که منافع جمع برایمان اهمیت دارد. میتوان اظهار داشت: ریشه منفعت طلبیِ غرب در این است که انسان را در غریزه خلاصه کرده و فصل آخر زندگی یعنی مرگ را حذف کرده اند. بنابراین تلاش می کنند حداکثر استفاده را از این زندگی ببرند و مبنایی به منظور زندگی اخروی ندارند. اعتقاد به خدا را مسخره می دانند. آنها تحت تاثیر برنامه های هالیوودی قائل به شبیه سازی هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: حتی در زمینه پوشش هم میتوان گفت چون رسانه ها جهت دهی خاصی دارند این گونه القا می کنند که زن آفریده شده است تا بی بند و بار باشد در غیر این صورت اگر بی بند و بار نباشد، محدود می شود. از سویی تحت تاثیر القائات و حجم بیشمار تبلیغات در مورد زن، اصلاً اجازه تفکر به زنان داده نمی گردد. بنابراین عدم وجود تفکر انتقادی این اجازه را به زن غربی نمی دهد که بتواند در مورد حقیقت حجاب و ارزش و جایگاه آن برای زن بیندیشد. وقتی تفکر انتقادی وجود نداشته باشد، ذهن محدود و بسته می شود و خواه ناخواه گفتمانی هم صورت نمی گیرد، چون لذت و زرق و برق تفکر مادی این فرصت را به زن نمی دهد.
آزادی در غرب بر اساس سیاست «دلم خواست» است
حسینی در پاسخ به سوال مجری، خاطرنشان کرد: نمی توان گفت امر به معروف و نهی از منکر اثری ندارد؛ چون که هر فردی خواه ناخواه تحت تاثیر محیطی که قرار دارد باورها و عقایدی را می پذیرد، اگر از حقیقت حجاب گفته نشود، رسانه ها و جریان های فکری موجود و معارض با فرهنگ حیا و عفاف با قیل و قال رسانه ای خود، حرف باطل را می زنند و امر به منکر می کنند. پس اعتقاد و رفتار هر فردی یک منشأ دارد و از محیط و اطرافیان تاثیر می پذیرد. اگر کسی بگوید تاثیر پذیری وجود ندارد، بنظرم با خودش صادق نیست. چه بسا در لحظه اتفاقی نیفتد و اثری نداشته باشد ولی در دراز مدت تأثیرگذار است. پس رفتار اجتماعی افراد بر همدیگر اثرگذار می باشد و بی ارتباط از هم نیست.
این نویسنده و فعال رسانه ای در بخشی از سخنانش اظهار داشت: هیچکس نمی تواند و حق ندارد رفتاری اتخاذ کند که منجر به صدمه زدن به دیگری شود و در مقابل بگوید که دلم خواست و حق انتخاب دارم، چون باعث هرج و مرج می شود. درست همانطور که معنای آزادی در غرب بر اساس سیاست دلم خواست است، یعنی هر کاری دلم خواست، انجام دهم. هر تفکری قابل احترام نیست چون که به هر حال خوبی و بدی وجود دارد. دم دستی ترین ابزاری که می تواند زن را به سمت خوبی ها سوق دهد، حجاب است؛ چون حداقلش این است که با حجاب باوجود این که دوست دارد زیبایی هایش را به نمایش بگذارد تا مورد تحسین و توجه قرار بگیرد اما این کار را انجام نمی دهد و با غریزه اش مبارزه می کند. بنابراین حجاب علاوه بر نتایج فردی، آثار خانوادگی و اجتماعی هم دارد وقتی فردی با پوشش عفیفانه و درست در اجتماع حاضر می شود در واقع به شکلی دارد به زندگی زناشویی دیگران هم احترام می گذارد. بر خلاف اعتقاد نادرست خیلی از مردم که می گویند چون در غرب آزادی وجود دارد، مردان هم نگاهشان به زن عادی است. باید گفت اگر این مسئله صحت داشت آمار تجاوز به زنان در غرب باید به صفر می رسید یا نزدیک به صفر می بود، در حالیکه این گونه نیست. با ترویج بی بند و باری و پوشش های غیر عفیفانه نمی توان ادعا کرد میل و غریزه فطری انسان کم شود یا از بین برود. با تجربه ای که از آزادی در غرب داشتم و مقایسه آن با زندگی در ایران که حجاب و اعتقاد داشتم، این فرصت برایم فراهم گردید که بتوانم تفاوت سبک زندگی اسلامی و غیر اسلامی را درک کنم و حجاب را انتخاب کنم. خانواده خودم خیلی غیر مستقیم مرا راهنمایی می کردند، و این روش آنها بسیار اثرگذار بود و حتی زمانی که در ایران به بی حجابی گرایش داشتم و برخی به من تذکر می دادند، بعدها متوجه شدم که دلسوزترین افراد نسبت به من هستند. اگر با خودمان روراست باشیم می توانیم ارزش و حقیقت وجودی خویش را درک نماییم و فریب تبلیغات دروغین را نخوریم.
لازم بذکر است برنامه تلویزیونی چراغ در فصل سوم، در ایام یکشنبه و سه شنبه حوالی ساعت ۲۲ از شبکه ۵ سیما به روی آنتن می رود و هر هفته یک چالش را مورد بحث و گفتگو قرار می دهد و یک نظرسنجی هفتگی برگزار می نماید.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب