امام جمعه موقت تهران:

ربا جنگ با خداست

ربا جنگ با خداست دبیر کل بنیاد غدیر اظهار داشت: از بیّنات دین مساله ی ولایت امیر المومنین هست، هم در آیات قرآن کریم و هم در سیره ی پیغمبر خدا، باید این اهمیّت را ما خودمان باور نماییم و سبک زندگی علوی را اجرایی نماییم.



به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در جمع خادمان غدیر استان آذربایجان شرقی به بیان سخنانی پرداخت. وی ضمن تسلیت ایام شهادت ام ابیهاگفت: خدا را شاکرم که ما در نظام جمهوری اسلامی توفیق زندگی پیدا کردیم. خدا را شاکرم که پس از چهل و دو سال الحمدلله انقلاب که انقلاب غدیر است، انقلاب ولایت است، انقلاب امامت است، انقلاب اسلام ناب است استحکامش قابل مقایسه با اول انقلاب نیست. در عرصه های مختلف، هم تعمیق شده و هم توسعه پیدا کرده، یکی از این جبهه ها هم مساله ی تبلیغ غدیر هست، مساله ی غدیر مساله ی اسلام ناب هست، اسلام خالص هست، توحید محض هست، بزرگترین خیانتی که شیطان کرده و شیطنتش ادامه پیدا کرده تا یَوم معلوم که مشخص نیست این یوم معلوم کی هست، قابل محاکمیت خدا بود. پروردگار متعال آدم را بعنوان خلیفه معرفی فرمود و همه ی موجودات را مکلّف به سُجود کرد در مقابل این ها، که اوج خضوع و تسلیم در مقابل خلیفه ی خدا بود.
حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: تأسیس حکومت مطلقه ی خدا بود و ملائکه همه به یاد داشتند و به تبعه ی ملائکه همه ی موجودات بودند؛ الّا ابلیس. او مستکبر بود، آن استکبار مانع پذیرش حاکمیت خلیفه ی خدا شد. سکولار از آنجا آغاز شد. سکولار یعنی خلاف نظام آفرینش حرکت کردن، خودکامه بودن و خلاف مسیر فطرت خویش را نشان دادن. در طول تاریخ اتباع شیطان کثرت عددی داشتند و همواره در مقابل انبیا و حکومت پیامبران تلاش خودشان را کردند و چون غالب بشریّت گرفتار طبع و طبیعت است فطرت تحت الشعاع قرار می گیرد. بنابراین اغلب مردم درطول تاریخ پرچم دارشان شیطان بوده است.
از بیّنات دین مساله ی ولایت امیر المومنین (ع) است
دبیر کل بنیاد غدیر افزود: گروه ها، حزب ها، این ها عَصبیّت را دامن زدند. جریان راست، چپ، این طرفی آن طرفی مشاهده کردید، اصلاحاتی، همه اینها تعصَّبات را رسانده و متعصّبین را به امامت شیطان مقابل توحید قرار داده است. وجود مبارک خاتم انبیا یا محمد مصطفی (ص) که دیگر آخرین پیام را، آخرین کلاس را، آخرین برنامه ی توحیدی را برای همیشه ی زندگی بشر آورده بود. بنابراین مساله حکومت دینی را متفاوت با سبک کار انبیا مثلا در یک جریان تبلیغاتی فراگیری انجام داد، که پرچم داری خلیفه خدا و تکامل خلافت همه ی انبیا قابل انکار نباشد. و حجّت را بر همگان تمام کرده باشد. و این که حضرت رسول در عصر مأموریت الهی همواره تبلیغ توحید را در بستر ولایت تبلیغ کرده. روز اولی که مأمور شد آیه «وَأَنْذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ» پیام آور شد که مشهور به یوم الدار است، آنجایی که قولو بالله می گفت، نخستین کسی که مرا تصدیق کند و ایمان بیاورد او وزیر من است. پس از من خلیفه و وصی من است. یعنی نشان داد که اسلام، توحید از علی و حاکمیت خلیفه الله انفکاک ندارد، یک حقیقت است.
حجت الاسلام صدیقی توحید را سکه ای عنوان نمود که دو رویش اسلام و قرآن قرار دارد و عنوان کرد: کلمه ی لا اله الا الله یک روی این سکه و روی دومش علی ولی الله هست، ولایت استمرار حاکمیت خدا و تجلّی ربوبیّت خداست. اینهایی که منکر رسالت هستند یا منکر ولایت هستند و گیر توحیدی دارند اینها مثل بت پرستان هستند. بت پرستان خالقیّت را قبول دارند اما ربوبیت را قبول ندارند. اینها در تحلیل همین گونه هست که ربوبیّت خدا را قبول ندارند. و خداوند منّان هم دین قوی را، دین زندگی ساز را، مستحکم عرضه نموده که هر کسی قبول نکرد «لِیَهْلِکَ مَنْ هَلَکَ عَنْ بَیِّنَةٍ وَیَحْیَیٰ مَنْ حَیَّ عَنْ بَیِّنَةٍ» بنابراین غدیر خورشید ولایت است، غدیر «ذلک الکتاب لا ریب فیه» هست. هر کسی که گرفتار رِیب هست مرض آن سبب شده. نه گیری و نه ابهامی در این قضیه است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر افزود: از بیّنات دین مساله ی ولایت امیر المومنین هست، هم در آیات قرآن کریم و هم در سیره ی پیغمبر خدا. اگر این اهمیّت را ما خودمان باور نماییم و تأمل کرده و به اجتهاد برسیم که جریان هدایت بشر بدون حضور خلیفه ی خدا عملی نیست. بدون یک قدرت بازدارنده و یک قدرت محرّکه، اجرایی نیست. این احکام وسیعی که در قرآن کریم در ابعاد مقابله با در ارتباط با دشمن شناسی و در مقابله با دشمن حدود هزار آیه در قرآن وجود دارد. اگر قدرتی، حکومتی وجود نداشته باشد در مقابل دشمن چیکار کند؟ یا خودِ امر به معروف، تغییر امر به معروف، مگر می شود آدم قدرت نداشته باشد و به کسی امر کند؟
سبک زندگی علوی را همه مان اجرایی نماییم / ‏ ربا جنگ با خداست
وی افزود: ربا جنگ با خداست. مقابله با ربا و رباخور، جز با قدرت امکان دارد؟ معلوم هست که نمی گردد. یعنی منع به دستورات وحیانی قرآنی دارد، داد و فریاد میزند که حکومت دینی لازم هست. حاکم اسلامی که عدل قرآنی هست، لازم دارد. و الاّ قرآن اجرایی نیست، عملی نیست، مقابله با دشمن یک نظریه بیشتر نیست، قَوام دین به تجدید حکومت اسلامی است. که در رأس هرم خلیفه ی خدا وجود دارد. و چون دین دین جامعی هست پیشبینی کرده دوره ی غیبت را، برای دوره ی غیبت هم غدیر شعار ولایت فقیه هست. ازاین رو حکومت اسلامی استثنا پذیر نیست، همان گونه که برای نماز استثنا پذیر نیست حکومت اسلامی هم که روح نماز هست حقیقت امر به معروف و نهی از منکر هست و تحقق احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و بشری است دین هیچگاه تعطیل بردار نیست. اگر امام معصوم باشد جامع بشری باید زیر پرچم امام باشد و اگر امام معصوم به دلیلی در پس پرده ی غیبت بود که همه ی انبیا غیبت داشتند و همه ی ائمه غیبت داشتند علما به جای این ها خواهند بود. سنخیت با امام معصوم با مجتهد عادل جامع الشرایط هست که نزدیکترین فرد از نظر صفات موقعیت شجاعت به امام معصوم، می شود ولی فقیه. این غدیر استمرار توحید هست تا دامنه ی قیام. و وجود مقدّس امام زمان (عج) هم بیان سرّ سفره غدیر و چون با روشن بودن قضیه صد و بیست هزار حاجی را سه روز بنده خداها را در وسط بیابان سوزان نگه داشتند تا این خبر، خبر جهانی باشد. خیلی قدرت تبلیغاتی بالایی بود که پیغمبر خدا به دستور خدا عملی کرد، بعد هم «فَلْیُبَلِّغِ الْحَاضِرُ الْغَائِبَ». حاضرین به غایبین الی یوم القیامت و مکلف شدند تبلیغ کنند تبلیغ کنند این جریان، پرآوازه ترین جریان در سلسله ی سفرای الهی است تا دامنه قیام.
حجت الاسلام صدیقی افزود: مساله ی غدیر، مساله ی حیات اسلام ناب هست. مساله ی تئوری، مساله مدرسه ای و دانشگاهی صرف نیست. یک مساله ی فکری، اخلاقی و عملی است. غدیر در هر سه جبهه بایدحضور داشته باشد. غدیر فکر درست است، غدیر اخلاق شایسته است، و غدیر عمل صالح است با مدل حاکمیّت امیرالمومنین. حضرت امیر ضد السلام در حکومت مدل است، در اخلاق الگو هست در عمل امام است. بنابراین لازم است که این جریان را بعنوان یک لزوم حیات بشری تلقی کنند هم خودمان علی را در خانه خودمان و هرجا هستیم سر سفره مولا بنشینیم، سبک زندگی علوی را همه مان اجرایی نماییم در مسائل فردی خودمان، خانوادگی خودمان، بعد هم در بطن جامعه برای طبقات مختلف از فواید آسمانی ولایت علوی خوراک تدارک ببینیم، برای بازاری یک نوع سیره ی امیرالمومنین را، یا بیانات امیرالمومنین و کلام بی نظیرشان را، برای نسل دانشگاهی به مقتضای نیازهای دانشگاه، برای حوزه ها هم متناسب حوزه های علمیه، باید ما برای اینها مبلغ امیرالمومنین باشیم.
مساجد و بنیاد غدیر باید به هم متصل شوند
وی افزود: بنابراین هم باید مساجد را در این جهت به صورت مطلق بنیاد بین المللی غدیر، شبکه ی مسجد را متصّل به این کانون بکند، همه ی مساجد هم خوراک بدهند به این بنیاد، هم از بنیاد ارمغان دریافت بکند، شما باید مطالب نو به مساجد و امام جماعت ها بدهید. پس از مساجد حوزه ها هستند، باید نخبه های حوزوی را هم شناسایی بکنید هم بروید سراغشان دعوت بکنید، هم نیازهای جامعه را در ارتباط با زندگی علوی شناسایی کنید و از نخبگان حوزوی استمداد کنید که آنها به میدان بیایند و در این بعد حکومتی، اخلاقی، عملی از امیرالمومنین (ع) درس القا بکند و به جامعه منتشر بکند. بعد هم دانشگاه ها؛ در دانشگاه ها باید شبکه داشته باشید، در دبیرستان باید هسته های غدیر تشکیل بدهید، در دبیرستان ها و دبستان ها باید گروه هایی به صورت هسته های اصلی در آنجا، مرتب سلسله؟ بنیاد بین المللی غدیر باشند و این فکر علوی را بتوانند توسعه بدهند.
حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد: هم تدوین جزوه لازم است، هم کلیپ لازم است، هم شبکه های مجازی را فعال کردن در ارتباط با غدیر و به راه انداختن یک سامانه ی جامعی که فراورده های دانشگاهی، حوزوی، مدرسه ای و بازاری را در این سامانه به سمع و نظر توده ها برسانند. بنابراین عاشقان بازاری را باید شناسایی کردو رفت هسته های خاصّ غدیری را هم در بازار از راه عاشقان غدیر شناسایی کرد و متصّل کرد به این شبکه ی فرهنگی و علمی و دانشگاهی و حوزوی. در ابعاد مختلف هم در بعد تبلیغی این فراخوان عمومی وقتی با این مقدمات تشکیل بشود، آن ایام غدیر یک شکوه و جلوه ی دیگری پیدا می کند، تقسیم مسئولیت شده است، شما در همه جا پایگاه دارید و این پایگاه ها در ارتباط باهم و نه جزیره ای، در ارتباط با هم به میدان می آیند.
فضای تبلیغاتی یک نورافکنی است که اگر خاموش شود دل ها تاریک می شود
حجت الاسلام صدیقی اظهار نمود: در بعد معارفی هم، هم باید تهاجمی حرکت کرد هم باید تدافعی در میدان حاضر بود، هم بیّنات ولایت را که قرآن و احادیث مشترک بین شیعه و سنی که غیرقابل انکار است را باید استخراج کرد و برای گروههای مختلف با زبان هر گروهی اینها را آماده کرد و بعنوان خوراک در میانشان قرار داد و هم باید کارگاه هایی تشکیل داد و مربی غدیری، برای هر مدرسه علمیه باید تعدادی شما سهمیه داشته باشید و با تشکیل کارگاه های غدیری، یک هفته، ده روز، یک ماه به تناسب نیاز، از اساتید برجسته ای که در این حوزه آمادگی دارند بیایند و از وجودشان استفاده خواهد شد.
وی افزود: فضای تبلیغاتی یک نورافکنی است که اگر خاموش شود دل ها تاریک می شود. در بُعد معرفتی هم تربیت استاد، تربیت مبلّغ به همت بالا نیاز دارد از هنر، از هنر، از هنر غافل نباشید، بنابراین هم از هنرمندان متدینی که در صدا و سیما یا در شبکه ها نخبگی نشان دادند، کلیپ های جالبی بلدند، تیتر قشنگ بلدند، اینها را باید شناسایی کرد از آنها کمک گرفت. بعد هم در قشرهایی مثل ورزشکارها، بالاخره اینها طرفدار دارند، اینها را مرتبط کردن با غدیر همراه کنیدبا غدیر، این فضای امیرالمومنین (ع) روی شأن اثر بگذارد.
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر ابراز کرد: همه ی ورزشکاران با امیرالمومنین (ع) حالا قدما که خیلی هم اشعار امیرالمومنین (ع) خوانده می شد، هم خودشان، خودشان را مستند و منتسب به امیرالمومنین (علیه السلام) می دانند، جامعه ورزش را باید در میدان غدیر سهیم کرد و این مبلغین شما بروند آنجا در بین آنها استاد برای این جهت تربیت کنند. اینها هم بعد اثرگذاری شأن در جامعه خیلی خاصّ است و هم این که خودشان نیاز دارند از نظر ساخته شدن، خودسازی.

1400/10/02
21:37:12
5.0 / 5
672
تگهای خبر: ائمه , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس