آیت الله نوری همدانی: مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویز قیام كنند

آیت الله نوری همدانی: مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویز قیام كنند عطر حرم: یكی از مراجع تقلید شیعه اظهار داشت: مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویز قیام كنند و تا زمان ظهور ولی عصر(عج) این قیام تداوم دارد.


به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله «حسین نوری همدانی» امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با وی با اشاره به یوم الله 19 دی ماه عنوان كرد: قیام خونین 19 دی به دنبال توهین به امام خمینی(ره) شكل گرفت و مردم خشم و انزجار خویش را از طاغوت نشان دادند.

این مرجع تقلید شیعه اضافه كرد: در مورد قیام مسلمانان ضد ظلم و كفر معانی و عبارات زیادی وجود دارد و نشان داده است مسلمانان جهان همواره باید در برابر زر و تزویز قیام كنند و تا زمان ظهور ولی عصر(عج) این قیام تداوم دارد.

وی خاطرنشان كرد: خداوند در قرآن كریم می فرماید كه به قیام رسول خدا امر كردیم و ایشان از جانب ما عهده درا قیام بزرگی شد؛ این قیام پیامبر(ص) تحولات زیادی در جهان به وجود آورد و خیلی از افراد را نسبت به دین مبین اسلام خاشع و خاضع كرد.

وی تصریح كرد: قرآن كریم به مسلمانان یادآوری هایی دارد و می گوید خداوند به شما ماوا داد تا در قلب و جان دیگران جای بگیرند.

این مرجع تقلید شیعه تصریح كرد: طبق این آیات مسلمانان فراموش نكنند زمانی را كه زیر سلطه كفار بودند كل آزادی خواستار جهان با شما پیوند دارند شما از نظر فرهنگی و سیاسی و اقتصادی ضعیف بودید و خوف می كردید و خویش را ضعیف می دانستید اما خداوند به شما قدرت داد.

وی اظهار داشت: قرآن كریم در مورد قیام انبیای الهی آیاتی دارد كه طبق آن قیام حضرت ابراهیم(ع) در برابر نمرود و حضرت موسی(ع) در برابر فرعون از آن جمله می باشد.

آیت الله نوری همدانی در مورد جایگاه شهر قم هم بیان كرد: اهل بیت(ع) هم به شهر مقدس قم توجه ویژه ای داشته اند و روایات زیادی از این شهر داریم و حتی در حدیثی از قم به معنای قیام یاد شده است.

وی تصریح كرد: حتی در كتاب تاریخ قم، از امام موسی كاظم(ع) نقل شده است كه مردی از قم برمی خیزد و مردم را به حق دعوت می كند؛ از علائم حقانیت آخرالزمان تاریخ قم است در این باره امام صادق(ع) فرمودند زمانی خواهد رسید كه اهل قم بر تمام مردم زمین حجت می شوند و صدای اسلام ناب محمدی را در تمام دنیا از قم می شنوند.

وی خاطرنشان كرد: ما باید به دنیا نشان دهیم قدرت ما ولایی است و می توانیم در یك روز جمعیت كثیری را جمع نماییم بدانید كه ما قدرت داریم و شما ابرقدرت ها در برابر ما قدرتی ندارید این نظام ولایی است كه دارای چنین قدرتی می باشد.

آیت الله نوری همدانی بیان كرد: ما باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و این راه مذهب و دین ما می باشد، ماوا در قلب دیگران است همان گونه كه نظام جمهوری اسلامی در دل ضعیفان ماوا دارد خداوند به شما نصرت داد.

وی اظهار داشت: بركات انقلاب زیاد است و باید شكرگزار آن باشیم حفظ این نظام رسالت سنگینی است و باید اقتدار و عزت انقلاب را در جهان نشان دهیم.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان كرد: هیچ حكومتی چنین قدرتی ندارد و این قدرت اهل بیت(ع) است روزهایی كه زیر سیطره استكبار بودیم را فراموش نكنید كه تعدادمان بسیار اندك بود، اما امروز جمعیت ما خیلی بیشتر است.






1396/10/22
22:58:46
5.0 / 5
4545
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس