یادداشت؛

توضیحات حجت الاسلام زادهوش در مورد ایده كشور قم

توضیحات حجت الاسلام زادهوش در مورد ایده كشور قم عطر حرم: همانگونه كه در اصل یادداشت به طور شفاف و روشن آمده، سخن و پیشنهاد نویسنده ناظر بر استقلال شهر مقدس قم و یا حوزه علمیه به معنای عام و گسترده نبوده تا كسانی سراسیمه سخن از تجزیه و غیره بزنند.


به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، متن زیر توضیحات حجت الاسلام زادهوش مرتبط با شائبه های پیش آمده در مورد ایده كشور قم است كه در ادامه می خوانید؛در طلیعه ماه شعبان المعظم ایده و پیشنهادی را با هدف بهره مندی حوزه مقدسه علمیه از ظرفیت های بین المللی برای ارتقاء تاثیرگذاری و نشر بیشتر معارف خاندان علیهم السلام درقالب یادداشتی كوتاه در بعضی از گروه های طلبگی منتشر كردم. در زمانی بس كوتاه صدها تایید و رد و نقد و طنز و سوال به طور خصوصی و عمومی و در رسانه های داخلی و خارجی پیرامون این پیشنهاد عنوان شد. نظر به اینكه امكان پاسخ های جداگانه برای همه این نظرات و بویژه سوالات میسور نبود بنابه پیشنهاد دوستان عزیزم توضیحی البته كوتاه در چند گزاره می نگارم: ۱- عنایت داشتم كه این یادداشت صرفا با نام شخصی و حقیقی خودم باشد ولی بعدا متوجه شدم مدیر محترم كانال «نامه های حوزوی» كه این یادداشت را بازنشر دادند عنوان حقوقی و مسئولیت بنده را هم اضافه كرده اند. ( البته اطمینان دارم كه ایشان خواسته اند مطلب بیشتر دیده شود.) همین كانال بلافاصله پس از انتشار نوشته بنده، دو نقد غیر مقبول را منتشر نمود وعلیرغم تاكید و اصراری كه بنده و دیگران كردیم از درج و نشر مطالبی كه در توضیح و دفاع بود خودداری كرد.۲- همانگونه كه در اصل یادداشت به طور شفاف و روشن آمده، سخن و پیشنهاد نویسنده ناظر بر استقلال شهر مقدس قم و یا حوزه علمیه به معنای عام و گسترده نبوده تا كسانی سراسیمه سخن از تجزیه و غیره بزنند. (و البته بنده هم تا اندازه ای به فهم مخاطبین اكتفا كردم كه گویا در باره برخی از آنها اشتباه كرده ام. ) سخن حقیر از ارتقاء نهاد مدیریتی و نهادهای مركزی و اقماری حوزه علمیه در تراز بین المللی بود تا آنجا كه بتواند با صدای بلندتر و حضور پررنگ تری صلای دین و ولایت را به گوش مخاطبان جهانی خود برساند. چون كه از یكسو حوزه علیمه صانها الله عن الحوادث با همه ظرفیت ها و توانمندیهای علمی ومعنوی و مدعای سراسر حقیقت خود هنوز درون گراست و با اینكه در تعریف ماموریت خویش عرصه های جهانی را مدنظر دارد ولی عملا عزم خویش را برای ورود كامل و نقش آفرینی در این عرصه جزم نكرده است و از طرفی هم انفعال و ضعف نمایندگی های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی در سایر كشورها بگونه ای است كه نه تنها به صدور انقلاب و تبلیغ معارف اسلام ناب محمدی ص اهتمامی ندارند بلكه گاهی سد راه هم می شوند.۳- برای تقریب به ذهن مثالی به واتیكان زدم و چون مخاطب اصلی بنده فضلای محترم بودند آنها میدانستند كه «التشبیه یقرب من جهه و یبعد من جهات» تشبیه انسان را از یك جهت به واقعیت نزدیك و از جهاتی دور میكند. برخی تا آنجا پیش رفتند كه طول و عرض و مساحت این شهرك تشریفاتی را هم اندازه گرفتند. بنده سفرهای مختلف به واتیكان و ملاقات ها و گفتگوهای مهمی با مقامات ارشد كلیسایی ومطالعات و شركت در مراسم مختلف انها ( در كشورهایی مانند ایتالیا –فرانسه –آلمان – فیلیپین – امریكا و برزیل ) داشته ام و هیچگاه خاك پاك فیضیه را با مجسمه های زرین كلیسای سن پیترو و كتاب ولایت فقیه امام راحل قدس سره را با محرفات مزامیر و زعامت ابراهیم گونه رهبر حكیم و فرزانه انقلاب روحی له الفداء و نفسی له الوقاء را با پاپ های ویترینی مقایسه نمیكنم تا كسانی خوف از واتیكانیزه شدن قم و سكولاریزه شده روحانیت شیعه داشته باشند.۴- البته یادداشت بنده صرفا طرح یك ایده و پیشنهادی كلی بوده و بعضی از عزیزان انتظار داشتند كه بمثابه طرحی تفصیلی و همه جانبه، كلیات و جزئیات و راهبردها و... در آن ذكر شود و البته امیدوارم پس از دوران گذار و فهم دقیق از اصل ایده، كسانی به تدوین طرح و اقدام واجرای آن اهتمام نمایند.۵- در اینجا به یك اشتباهی كه حقیر مرتكب شدم اعتراف میكنم و آن اینكه پیام رسانان خارجی همچون تلگرام كه زمام و افسار آن همچون سگی هار در دستان بیگانگان باشد و فضای كثیف و آلوده آن جولانگاه لودگان و نامحرمان باشد جای مناسبی برای طرح حرفهای حسابی و و مذاكرات عالمانه نیست.۶- در انتها ضمن تشكر مجدد از همه خیراندیشان و صاحب نظران ارجمندی كه اظهار لطف فرمودند تشكر می كنم. از روحانیون عزیزی كه بخاطر طرح این مورد و طنزپردازی های زشت و زیبا و طعن های پیرامونی آزرده خاطر شدند اعتذار می جویم و قدم و قلم مجاهدان گمنامی را كه از حوزه های علمیه به خاور و باخترهجرت كرده اند و بمقتضای كریمه ی: انما اعظكم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی. در كمال اخلاص و نهایت عسرت به نشر و تبلیغ معارف الهیه می پردازند بوسه میزنم.امیدوارم تحقق كامل این وعده ی حتمی را در همین زمان شاهد باشیم كه فرمودند: «.... دانش دین از شهر قم می جوشد و به سایر شهرها میرسد تا آنجا كه مستضعفی در دین باقی نمی ماند. اهل قم جانشینان حضرت حجت (سلام الله ضد هستند) و این اتفاق زمانی است كه ظهور قائم ما نزدیك است.»كسانی كه مایل به مشاركت در تحقق این وعده الهی و تبلیغ جهانی دین هستند می توانند نهادهای دینی همچون «جامعه المرتضی (ع)» را یاری دهند.والسلاماحمد زادهوش سوم شعبان المعظم ۱۴۳۹قم المقدسه عش آل محمد (ص)

1397/02/01
13:05:15
5.0 / 5
5373
تگهای خبر: اسلام , حوزه علمیه , دین , مقدس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس