معاون ستاد اقامه نماز كشور:

فرصتی برای فضای مجازی

فرصتی برای فضای مجازی عطر حرم: معاون امور استان های ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به اینكه باید از فرصت و بستر فضای مجازی برای مخابره مفاهیم اسلام و انقلاب استفاده كنیم، تصریح كرد: اگر فرصت فضای مجازی را ضایع كنیم تمام این فضا تهدیدی برای جامعه می گردد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، مسعود دریس امروز ۲۷ مهر در سومین اجلاس استانی نماز در خراسان جنوبی، اظهار نمود: نخستین اقدام تربیتی امام زمان(عج) بعد از تشكیل دولت عدل جهانی اقامه نماز است.
وی با اشاره به اینكه نماز بدون حضور قلب، قالب بدون مضمون است اظهار داشت: برای حضور در قلب كافی است در نماز مخاطب داشته باشیم.
معاون امور استان های ستاد اقامه نماز كشور اظهار داشت: در مقوله نماز با عنایت به نگاه راهبردی در یك دوراهی قرار داریم كه یا محصول تلاش ما بعد از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی زمینه سازی برای تعمیق نماز خواهد شد و یا در اثر فتنه های پیچیده آخر زمانی به سمت اندلسی خواهیم رفت كه بعد از ۸۰۰ سال به خاطر ضایع كردن نماز و فساد و فحشا سقوط كرد.
دریس با تاكید بر اینكه عصر مدرن و جدید مطالعه دقیق و برخورد متفكرانه و هوشمندانه می طلبد، خاطرنشان كرد: امروز دشمن از اینكه سواد رسانه ای ما پایین است مدام از ما در حال قربانی گرفتن است.
وی با اشاره به اینكه امروز در فضای مجازی و شبكه های اجتماعی زلزله ای چند ریشتری اتفاق افتاده است، ادامه داد: نباید در زمانی كه دشمنان ما آنلاین هستند ما آفلاین و خواب باشیم، چون كه دشمن همواره برای نابودی و انحراف جوانان نقشه طراحی می كند.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز كشور با تاكید بر اینكه باید نور معنویت در فضای مجازی منتشر و جوانان متعهد و انقلابی تربیت كنیم، اضافه كرد: دشمن با تمام نیرو و توان خود به میدان آمده است، ازاین رو باید در فضای مجازی حضور آگاهانه، عالمانه و هوشمندانه داشته باشیم.
دریس با اشاره به اینكه باید از فرصت و بستر فضای مجازی برای مخابره مفاهیم اسلام و انقلاب استفاده كنیم، تصریح كرد: اگر فرصت فضای مجازی را ضایع كنیم تمام این فضای تهدیدی برای جامعه می گردد.
به گفته وی، شبكه های اجتماعی و فضای مجازی اگر در اختیار ما قرار گرفت فرصت می شود، اما اگر در اختیارش قرار گرفتیم تهدید می شود، چون كه دشمن می خواهد با فتنه های چندلایه جوانان و خانواده ها را به صدمه بكشاند، اما ما باید با مهندسی معكوس دست جوانان را بگیریم.
دریس با اشاره به اینكه باید اتاق های اندیشه ورز برای تولید محتوای صحیح فضای مجازی تشكیل و راه اندازی شود، ادامه داد: امروز همانند دوران جنگ و دفاع مقدس در مواجهه عالمانه و هوشمندانه با فضای مجازی به طرح عبور از اروند نیاز داریم.
وی با اشاره به اینكه آمریكا سال ۲۰۱۳ از صادرات فیلمهای پورنوگرافی ۱۳ میلیارد دلار درآمد كسب كرده، خاطرنشان كرد: بیش از یك میلیارد بار مطالب پورنوگرافی در اینترنت جست وجو شده است.
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز كشور بیان كرد: افزایش طلاق، افت تحصیلی، بیماریهای روحی و روانی، از بین بردن مفاهیم ارزشی، اتلاف عمر و بی بندباری اخلاقی تنها بخشی از صدمه های فراوان فضای مجازی است.
وی با اشاره به اینكه نماز عامل غفلت زدایی در جامعه است، یادآورشد: موثرترین كار برای كاهش صدمه های اجتماعی ترویج و تعمیق نماز در جامعه است.



 

1396/07/28
23:56:28
5.0 / 5
5040
تگهای خبر: اسلام , مام , نماز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس