حجت الاسلام شهریاری:

تركیب اتحادیه اسلامی وامت واحده ما رابه تمدن نوین اسلامی می رساند

تركیب اتحادیه اسلامی وامت واحده ما رابه تمدن نوین اسلامی می رساند به گزارش عطر حرم دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که نخستین گام در این راه، وجود پارلمان اسلامی است.


به گزارش عطر حرم به نقل از مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع طی سخنانی در نشست "هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت" که عصر سه شنبه در سالن بصیرت بسیج مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد درگذشتگان عرصه تقریب و قدردانی از کارهای اتحادیه های تقریب نهاد، به تشریح مدل مفهومی امت واحده و اتحادیه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ترکیب اتحادیه اسلامی و امت واحده ما را به تمدن نوین اسلامی می رساند.
وی ادامه داد: اجزای این مدل مفهومی برمبنای آیات قرآنی، احادیث، منابع اهل سنت و شیعه و فرمایشات امام و مقام معظم رهبری استخراج شده است.
دکتر شهریاری اضافه کرد: باید ادبیات این مدل مفهومی را به ادبیات حقوقی تبدیل نماییم و زیربنای اساس نامه اتحادیه اسلامی را تشکیل دهیم؛ با مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کرده ایم که با استقبال کمیسیون فرهنگی نیز روبه رو شده است.
وی تاکید کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسم که نخستین گام در این راه وجود پارلمان اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلان اینکه آنچه در این مدل مفهومی عنوان شد، محورهای راهبردی و مفاهیم اساسی برای تأسیس اتحادیه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بود، تاکید کرد که این محورها باید در قالب کارهایی اجرائی و عملیاتی محقق شود؛ از اتحادیه های مختلف مجمع می خواهیم ضمن حفظ انسجام خود، به تکمیل و اجرائی شدن محورهای مطرح شده کمک کنند.
حجت الاسلام شهریاری گفت: باید از همه ظرفیت ها همچون ظرفیت علما و نخبگان در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده کرد؛ باید با سراسر کشورهای اسلامی بوده بستان داشته باشیم تا متحد شویم.
وی تاکید کرد: ما باید زیرساخت، پلت فرم و یا سکوی پرش به سمت آرمان بزرگ اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم؛ دراین زمینه نباید فقط به اقدامات داخل ایران اکتفا نماییم، بلکه باید از مجموع ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام بهره برد.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلان اینکه تدوین سند حقوقی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیگیری است که باید در مجلس تصویب شود؛ اشاره کرد: شیخ بدرالدین حسون به ما قول داده است که اگر این سند در ایران تصویب شود و رهبر معظم انقلاب آنرا امضا کنند، ما نیز در مجلس سوریه آنرا تصویب خواهیم کرد.


منبع:

1399/12/21
00:42:36
0.0 / 5
1272
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس