تولید سریال حاج حسین ملك

تولید سریال حاج حسین ملك به گزارش عطر حرم در نشست مسوولان شورای شهر تهران، شمیرانات و شهرری با مسوولان اداره كل اوقاف استان تهران، تصویب شد كه سریال حاج حسین ملك به صورت مشاركتی ساخته شود.


به گزارش خبرنگار ایسنا، در نشستی كه شامگاه پنجشنبه ـ دوم آذر ماه ـ با حضور مهندس محسن هاشمی رفسنجانی ـ رییس شورای شهر تهران ـ و دكتر محمد جواد حق شناس ـ رییس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، شمیرانات و اسلامشهر ـ با حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده ـ رییس اداره كل اوقاف و امور خیریه استان تهران - در محل امامزاده صالح شمیران برگزار شد، علاوه بر تصویب تشكیل كار گروه اوقاف و امور خیریه به دبیری مدیركل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، همینطور تصویب شد كه برای تبلیغ فرهنگ وقف و ارزش تولید ثروت در جامعه اسلامی، سریال زندگی حاج حسین ملك با مشاركت چند نهاد تولید شود.
در این نشست تعاملی كه به مناسبت آغاز دهه كرامت ترتیب یافته بود، به تبادل اطلاعات در حوزه جایگاه های وقفی و بقاع متبركه كشور و استان تهران و هم زمینه های همكاری های ممكن و مورد نیاز پرداخته شد.
همچنین محمد جواد حق شناس ـ رییس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، شمیرانات و اسلامشهر ـ پیشنهاد كرد برای الگوسازی در زمینه ارزش تولید ثروت برای جوانان و هم ارزش صدقه جاریه در قالب وقف برای عموم، سریال زندگی حاج حسین ملك به عنوان یكی از نخبگان و مفاخر این حوزه ها ساخته شود.
حق شناس تصریح كرد كه تجربه ساخت سریال دكتر قریب، به عنوان یك نمونه مشابه، زمینه ساز تجربی مناسبی برای حركت های این چنینی است.
او اذعان كرد كه برای تولید این سریال، شورای شهر و شهرداری تهران آمادگی دارند با سازمان اوقاف و امور خیریه و هم دیگر نهادها و سازمان های مربوط و داوطلب، همكاری كنند.




حاج حسین ملك از چهره های اقتصادی بنام در چند دهه گذشته در خراسان بوده است. او ثروت عظیم خویش را برای باقیات الصالحات، در مشهد و سایر نقاط كشور، در حوزه فرهنگ و بهداشت عمومی وقف كرد. مجموعه موزه و كتابخانه ملك در میدان مشق تهران، از موقوفات سرشناس اوست.
در این نشست از عیسی علیزاده - رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران - هم به خاطر توجه ویژه به تبلیغات شهری در زمینه فرهنگسازی حوزه وقف تقدیر شد.
همچنین از رسانه هایی چون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و مجله اندیشه پویا كه بعضی از مدیران و دست اندركاران آن در این نشست حضور داشتند، درخواست شد كه به افزایش اهتمام و همكاری خود با حوزه عمومی وقف و امور خیریه تداوم بخشند.
در نشست یادشده بعضی از دیگر مسوولان و دست اندركاران شورای اسلامی و هم اداره اوقاف تهران هم حضور داشتند.


 

1396/09/04
19:02:07
5.0 / 5
4624
تگهای خبر: اسلام , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس