اجلاس سالانه دبیران اجرائی استانی بنیاد بین المللی غدیر

اجلاس سالانه دبیران اجرائی استانی بنیاد بین المللی غدیر عطر حرم: اجلاس سالانه دبیران اجرائی استانی بنیاد بین المللی غدیر با حضور دبیران اجرائی نمایندگی بنیاد در استانها اجرا شد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا، در شروع این اجلاس که با هدف تبیین برنامه ها و سیاست های بنیاد بین المللی غدیر برای استقبال و برگزاری ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در ساختمان شهدای غدیر برگزار شد یاد و خاطره شهید آیت اللّه سیّد ابراهیم رئیسی رئیس جمهور محترم و مغتنم و عضو فقید هیئت امناء بنیاد بین المللی غدیر، شهید آیت اللّه سید محّمد علی آل هاشم نماینده مقام معظم رهبری، امام جمعه تبریز و رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان آذربایجان شرقی و شهید حسین امیر عبداللهیان رئیس نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در وزارت امور خارجه و سایر شهدای خدمت گرامی داشته شد و سپس با عنایت به تقارن دهه امامت و ولایت با اربعین شهدای خدمت و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تغییرات برنامه ها ی دهه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در شروع این جلسه آیت الله صدیقی -دبیر کل بنیاد غدیر- ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت، کار برای امیرالمومنین و غدیر را کاری باارزش و درخورستایش دانست و ضمن اشاره به آیات قران در مورد فضایل امیرالمومنین(ع)، غدیر را نقشه راه جامعه اسلامی و اهمیت آنرا از جهت ولایت دانست و اضافه کرد: امامت به مدلول کمال و جمال مطلق است و «غدیر» یک روز، زمان و حادثه تاریخی نیست بلکه یک جریان، مکتب و آموزه است.
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: «غدیر»؛ ارائه الگو، سبک حکمرانی، معیار زندگی و سبک زندگی بشر است و خدمتگزاران این عرصه باید شکرگزار درگاه خداوند باشند.
سپس دبیران اجرائی سراسر کشور ضمن اعلان آمادگی استان خود برای اجرای برنامه های دهه امامت و ولایت گزارش برنامه ها و ابتکارات استان خودرا ارائه کردند.
در ادامه حسین ظریف منش -قائم مقام دبیرکل و مدیرعامل بنیاد غدیر- ضمن عرض تسلیت شهادت شهدای خدمت خصوصاً رئیس محترم جمهور شهید آیت الله رئیسی، اظهار داشت: با عنایت به این حادثه جانسوز و با این نظر که دهه امامت و ولایت امسال با چهلم این عزیزان و با انتخابات ریاست جمهوری همزمان است طبیعتا این ایام با عطر نام و یاد این عزیزان برگزار می شود.
وی ضمن قدردانی از اهتمام استانها برای بسیج مردمی و هماهنگ سازی نهادها و دستگاههای اجرائی اظهار داشت: ما با کسب نظرات صاحب نظران شعار امسال را «امیرالمومنین مقابل السلام معیار زندگی، الگوی حکمرانی» قرار داده ایم. وظیفه همه ما اولا تمسک به امیرالمومنین(ع) یعنی افزایش معرفت نسبت به آن بزرگوار و عمل به آموزه های علوی به عنوان معیار زندگی و الگوی حکمروایی و ثانیا ابلاغ پیام رسول الله تا روز قیامت است. پیامی که جهان تشنه آنست و به حمدالله مردم ولایی و بصیر و فداکار ما پرچمدار و فداکاران عرصه گسترش آن هستند.
ظریف منش اضافه کرد: اسامی روزها و محورهای محتوایی را قبلا ابلاغ کرده ایم، اما با عنایت به چهلم شهدای خدمت و برگزاری انتخابات، علاوه بر آنها برای هر روز یک محور تبلیغی را با تاکید بر خاصیت های اعتقادی و رفتاری شهدای خدمت و دعوت مردم برای انتخاب رئیس جمهور اصلح بر طبق این مبانی اضافه کردیم به عنوان مثال روز دوم که روز ولایت، ضامن تحقق گام دوم انقلاب نامگذاری شده است بر شهدای خدمت و ولایتمداری تاکید دارد روز سوم روز ولایت و مردم سالاری دینی به موضوع شهدای خدمت و مردم داری، روز چهارم که با عنوان ایثار و دفاع از حریم ولایت نام گذاری شده است به عنوان شهدای خدمت و ایثار و روز هشتم که روز ولایت، بصیرت و استکبارستیزی است به موضوع شهدای خدمت و استکبارستیزی اختصاص دارد. در این روز مقابله با استکبار و در رأس آنها امریکای جنایتکار و پشتیبانی از مردم غزه و اقدامات برجسته شهدای خدمت مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
بدین سان هم مفاهیم موجود در حقیقت غدیر مطرح می شود و هم یاد و نام شهدای خدمت با بیان خاصیت های آنان برای انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو در جامعه طرح می شود. برگزاری با شکوه این ایام و حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح با عنایت به شاخصهای بیان شده از طرف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تقدیر از نعمت غدیر است.
وی ادامه داد: البته ما برای پشتیبانی از مردم مظلوم غزه و بیان این که ملت ایران و خیلی از مسلمانان علاوه بر انگیزه های انسانی برای پشتیبانی از مردم فلسطین برمبنای منطق اعتقادی نیز عمل می کنند کلام امیرالمومنین(ع) را شعار دهه برای خارج از کشور قرار داده ایم که: «کونوا للظالم خضما و للمظلوم عونا... ا.».
در خاتمه این اجلاس ضمن قدردانی از دبیران نمونه و فعال کشور، دبیران جدید بنیاد بین المللی غدیر در استانهای ایلام، البرز و سیستان و بلوچستان احکام خودرا دریافت و رسما به عنوان دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان متبوع آغاز به فعالیت کردند.




منبع:

1403/03/21
10:59:50
5.0 / 5
301
تگهای خبر: اربعین , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس