کثرت پرسشهای بشریت ایجاب می کند علمداران دین، تمام قد وارد میدان شوند
عطر حرم: به گزارش عطر حرم، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات حوزه های علمیه خواهران، با عرضه گزارشی به تشریح برنامه های کلان مدیریتی این اداره پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی غفاری، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات حوزه های علمیه خواهران در بیان فلسفه تشکیل این اداره در دل ساختار سازمانی حوزه های علمیه خواهران گفت: کثرت توقعات و پرسش های به حق جوامع بشری خصوصاً انتظارات امت اسلامی از دین آخرالزمانی از یک سو، ناکافی بودن امکانات مادی از طرف دیگر، قابلیت وافر دین اسلام در پاسخگویی به جوامع بشری از طرف دیگر و وجود ظرفیتهای معطل در خیلی از سازمان ها و تشکل های مدنی از طرف دیگر، ایجاب می کند تا حوزه های علمیه شامل برادران و خواهران، به عنوان علمداران دین آخرالزمانی، ضمن استفاده از تمام ظرفیت ها و داشته های مادی و معنوی خود، با تمام قوا وارد میدان شوند و با تعامل احسن درون و برون سازمانی و استفاده بهینه از ظرفیتهای استحصالی ناشی از تعاملات و خلق فرصت های جدید، نسبت به انجام این رسالت مقدس و گرانسنگ اهتمام نمایند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل باید گفت؛ پیش نیاز و قدم نخست تعامل احسن، وجود رابطه منطقی، هدفمند و همسو بین حوزه های علمیه و جوامع مزبور است که همین مهم، فلسفه جانمایی «اداره ارتباطات و همکاری ها» در ساختار سازمانی حوزه های علمیه خواهران بوده که مقرر بود تا سطح «مرکز ارتباطات و امور بین الملل» ارتقا یابد.
وی با تشریح «برنامه های کلان مدیریتی» این اداره، اظهار داشت: کلان برنامه اداره ارتباطات و همکاریهای حوزه های علمیه خواهران «ایجاد، تحکیم و توسعه ارتباط و همکاری درون و برون سازمانی حوزه های علمیه خواهران در حوزه های ملی و فراملی» است که این اداره در فرایند پنج مرحله ای (تمهیدیه، تفاهم نامه، توافقنامه، قرارداد اجرائی، ارزیابی پایانی)، به یکی از صور مباشری، مساعدی، راهبری و فرجام خواهی، ایفای نقش می کند، بدین سبب بعد از امضای سند همکاری، تعاملات و همکاری ها از شئون معاونت ها و دیگر بخش های اجرائی حوزه های علمیه خواهران می باشد.
حجت الاسلام غفاری افزود: در ارتباطات برون سازمانی، از زمان تأسیس مرکز تاکنون، قریب ۹۰ سند همکاری امضا شده که خیلی از آنها منقضی شده است و در چهار سال اخیر، صدها سازمان، دستگاه و نهاد با قابلیت ایجاد ارتباط مؤثر (از جمله؛ دفاتر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، نهادهای حوزوی، سازمانهای دولتی، شبه دولتی و تشکلهای مردم پایه) در حوزه ملی و بین المللی، توسط این اداره بازشناسایی شده که حالا حدود یکصد سازمانِ آن، مطمح نظر و مورد درخواست معاونت های مرکز جهت ارتباط و همکاری می باشد، امسال هم ۱۰ سند همکاری برای ۱۰ سازمان مزبور را در شرف انتعقاد و امضای سند همکاری در دستور کار داریم و مابقی هم با توجه به تنوع موضوعی، انعطاف شکلی و تفاوت محتوایی، با تحفظ مزیت حوزه های علمیه و در امتداد برنامه های کلان مدیریتی و متناسب با شرایط، اقتضائات و سیاست های مدیریتی تدریجاً در چرخه فرآیند مربوطه قرار می گیرد.
وی درباب ارتباطات درون سازمانی، با مسئولیت این اداره، اظهار داشت: یکی از مصادیق ارتباطات درون سازمانی، ارتباط مدیر مرکز با حوزه های استانی، مدارس و عوامل آنست که در قالب ۱۷ برنامه و در سه شکل (سفر جامع، سفر بخشی، سفر موردی) به انجام می رسد، در سه سال قبل به تمام استانهای تحت پوشش، با بالاتر از ۵۰ سفر، به یکی از اشکال مذکور، اتفاق افتاده و مقرر می باشد بطور مستمر در هر ماه، حداقل یک سفر استانی صورت گیرد و مصداق دیگر ارتباطات درون سازمانی، دیدارهای معکوس عوامل حوزه های استانی و مدارس آن با مدیر مرکز در ستاد مرکز است که این کار هم بصورت برنامه رایج در حال انجام می باشد، مصداق دیگر ارتباطات درون سازمانی، ارتباطات ارباب رجوع با این سازمان است که طرح سامانه بهبود ارباب رجوع هم در این اداره در دست پیگیری است و سامانه مکانیزه ارتباط با ارباب رجوع یکی از برنامه های راهبردی این اداره است که امکان وقت گیری، ملاقات، ارزیابی تعاملات همکاران و… را برای ارباب رجوع میسر می سازد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان عطرحرم در مورد این مطلب