برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد انتفاضه نخست فلسطین

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد انتفاضه نخست فلسطین به گزارش عطر حرم مركز فرهنگی و هنری دارالنمر در بیروت با همكاری مؤسسه مطالعات فلسطین به مناسبت سی امین سالگرد انتفاضه نخست فلسطین بر ضد اشغالگری مجموعه فعالیت هایی را در ایام 28 تا 30 نوامبر 2017 برگزار می كند.


به گزارش عطر حرم به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، در همین راستا هم در رام الله و غزه در ایام 24 تا 26 نوامبر با هدف مطالعه بر روی تولیدات فرهنگی انتفاضه، تئاترهایی مرتبط با آن برگزار می گردد. همینطور در كنفرانس پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و سازندگان فیلم های انتفاضه حضور خواهند یافت.
در روز اول فیلم«سه هزار شب» محصول 2015 پخش خواهد شد و در ادامه گفت وگویی با كارگردان آن، خانم «می المصری» انجام خواهد شد. این فیلم نگاهی به وضعیت زندان های رژیم صهیونیستی و اوضاع زندانیان می اندازد. نگاهی كه خود كارگردان بعد از كشتار صبرا و شتیلا شاهد آن بوده و بصورت داستانی واقعی به نمایش درآمده است.
روز دوم فیلم مستند فلسطینی«المطلوبون»(تحت پیگردها) به كارگردانی عامر شوملی از فلسطین و پول كوان از كانادا پخش خواهد شد و بعد از آن گفت وگویی با عامر شوملی انجام خواهد شد. این فیلم همزمان با پخش فیلم های كارتونی مصاحبه هایی هم پیرامون روش های مقاومت مردمی در روستای فلسطینی«بیت ساحور» در كرانه غربی انجام خواهد شد. اهالی این روستا شركت در انتخابات اسرائیل را تحریم كردند و برای خود منبع اقتصادی مستقل تولید كردند. آنها با خرید هیجده رأس گاو اقدام به تولید شیر و مشتقات آن نموده و همین امر سبب شد تا این حیوان به عنوان یك خطر امنیتی برای اشغالگران به شمار آید.
سلیم تماری پژوهشگر فلسطینی هم در مورد فئودال ها و زمین خواران كوچك و هم انتفاضه سخنانی ایراد خواهد كرد، همینطور خانم سعاد العامری نویسنده فلسطینی مقاله خویش را با عنوان «فلسطین بدون آسمان و بدون وجود» را قرائت خواهد نمود.
در ادامه برنامه خالد علیّان مدیر رسته«رام الله» در مورد تولیدات هنری پیرامون انتفاضه سخنان خویش را ایراد خواهد نمود و سپس خالد حورانی هنرمند فلسطینی از انتفاضه به عنوان یك اتفاق هنری یاد خواهد نمود و در انتها عامر شوملی كارگردان فلسطینی درباره مشكلات صحنه های پایانی فیلمی از انتفاضه توضیحاتی خواهد داد.
كنفرانس انتفاضه 1987 واقعه و خاطره از روزهای 28 تا 30 نوامبر در«مركز فرهنگی و هنری دارالنمر» واقع خیابان آمریكا در بیروت برگزار و به صورت مجانی پذیرای شركت كنندگان خواهد بود.


 

1396/08/27
22:25:46
5.0 / 5
4739
تگهای خبر: هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس