رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خبر داد:

حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده های نوآورانه و خلاق با تاسیس مركز ملی اشراق

حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده های نوآورانه و خلاق با تاسیس مركز ملی اشراق رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از حمایت این دفتر از ایده های خلاق و نوآورانه با تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق اطلاع داد.


به گزارش عطر حرم به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی(تبلیغ نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی که در آئین افتتاحیه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «اشراق» دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن می گفت، خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در راه توسعه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی و به منظور شناسایی، حمایت و شبکه سازی خلاقیت ها و نوآوری های فرهنگی، اقدام به تاسیس مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق کرده است.
وی اظهار نمود: افتتاح این مرکز به این معنا نیست که این دفتر تابحال در کارنامه عملی خود، توجهی به مسائل در ارتباط با نوآوری و خلاقیت نداشته است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اضافه کرد: اداره کل تبلیغ نوین این دفتر در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شد و البته قبل از آن هم مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، کارهایی از این جنس انجام می داد که نشان داده است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیرباز به این گونه فعالیت ها همچون تأسیس خُرده برندهای فرهنگ دینی توجه داشته و از آنها حمایت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ ترین پشتیبان حوزه دانش بنیان و همینطور خلاقیت و نوآوری فرهنگی هستند و البته باید اذعان داشت که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در دوره تصدی فعلی، تحول عظیمی در پشتیبانی از توسعه فرهنگ و بخصوص فرهنگ دینی داشته و در حوزه اقتصاد و علم محدود نشده است.
حجت الاسلام واعظی همینطور بیان نمود: به نظر می آید اگر بتوانیم این خلاقیت و نوآوری ها را به تجاری سازی برسانیم، آن گاه حتی از فروش نفت هم مُستغنی خواهیم شد.
ایشان در ادامه حوزه کودک و نوجوان را از اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان و بیان نمود: دفتر تبلیغات اسلامی در این عرصه با فعالیتهای چندین ساله و تجربه های مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان، دارای یک مزیت نسبی است و به دنبال آن هستیم تا در هیأت اُمنای دفتر، تأسیس یک مرکز منحصر به موضوعات کودکان و نوجوانان را برای تجمیع همه صف های موجود در این عرصه به تصویب برسانیم.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، اولویت دیگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را در مبحث زن، خانواده و سبک زندگی خواند و اذعان کرد: میزهایی در این مورد در قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شده و به فعالیت ادامه خواهند داد.
وی ضمن اشاره به اولویت فضای مجازی برای دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: تردیدی نیست که در حوزه امور دانش بنیان و نوآوری و خلاقیت ها، احتیاج به یک دانش در ارتباط با فناوری و امور دانش بنیان و نوآوری ها داریم که می توان از آن به فقه و فلسفه فناوری و یا فقه و فلسفه نوآوری تعبیر کرد.
حجت الاسلام واعظی افزود: امروزه پرسش هایی در این حوزه از جانب فعالان حوزه دانش بنیان و امور فناوری و نوآوری به این دفتر می رسد که لزوم توجه به فقه و فلسفه این حوزه را یادآور می شود.
گفتنی است، در مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی، ایده های خلاق و نوآورانه که قابلیت ترویج ارزش های فرهنگی به صورت تاب آور را داشته باشد، پذیرش شده و از راه حمایت های مادی و معنوی شامل آموزش، مشاوره، امکانات و... تلاش می شود شرایطی فراهم آید که ایده های پذیرش شده به بلوغ رسیده و بتوانند در قامت یک خدمت یا محصول فرهنگی در گستره ی جامعه اسلامی زمینه ساز نشر و توسعه ارزش های فرهنگی و دینی شوند.




منبع:

1399/11/02
23:24:35
0.0 / 5
1114
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
عطر حرم

atreharam.ir - حقوق مادی و معنوی سایت عطر حرم محفوظ است

عطر حرم

عطر و ادکلن و اسانس